Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
مرکز فرهنگی شهید آیت الله مدرس


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




فرهنگ و ادب » مراکز فرهنگی و ادبی » تعداد بازدید: ٣٠٥١١٠
مرکز فرهنگی شهید آیت الله مدرس
امتیاز:

کشف و جهت دهی استعدادهای نوجوانان و جوانان، ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) درمیان قشر جوان و تحصیل کرده، واز همۀ اینها مهم تر تربیت نیروی مؤمن و متخصص جهت رفع نیازهای آتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انگیزه هایی بود که در 20 سال پیش جمعی از فرزندان انقلاب، که همگی از قشر فرهنگی جامعه و اکثراً به علت نوع فعالیتهایشان در ارتباط با نسل جوان جامعه بودند را به دنبال یک احساس تکلیف مشترک گردهم آورد تا با استعانت از خداوند متعال، سنگ بنای مجموعه ای فرهنگی را با عنوان «مرکز فرهنگی شهید آیت ا…مدرس» در مسجد فاطمیه اصفهان بنا نهند.

همه آن کسانی که آن روز کمر همت بستند تا این مجموعه نو بنیاد را یاری نمایند، به این ضرورت رسیده بودند که اگر قشر جوان این جامعه، امروز به حال خودیله و رها گردد و فرهنگ اصیل انقلاب و اسلام ناب محمدی (ص) به او منتقل نگردد، انقطاع و شکافی بین نسل انقلاب و نسل آینده ایجاد خواهد شد که نتیجه آن چیزی جز برباد رفتن ارزشها و دستاوردهای به دست آمده از سالها مجاهدت نخواهد بود.

آنچه این ضرورت را دو صد چندان می کرد، شیوع روز افزون آفت مرگبار بی تفاوتی و بی قیدی بود که طبیعتاً گرایش به انواع ابتذال و فساد را در میان قشر جوان به همراه داشت.

در اینجا جا دارد یادی نمائیم از شهید عزیز« محمد علی مطیع» که اولین صفحات دفتر کار این مجموعه مزین است به نام و کلام او، کسی که نقش اساسی او در شکل گیری این حرکت هرگز از یادها و خاطره ها زدوده نخواهد شد. خدایش رحمت کند و با اولیاء و اوصیاء محشور نماید.

پس از طی این مسائل و مقدمات، مرکز رسماً فعالیت خود را از تیرماه سال 1366 با توکل به خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، زیر نظر حضرت آیت ا….هاشمی، حضرت حجت الاسلام و المسلمین سالک، آغاز و در ادامه راه با پیوستن جناب آقای دکتر سقائیان نژاد، سکان هدایت این کشتی در ید با کفایت این سه عزیز قرار گرفت.

باورهایمان

1) اسلام کاملترین و جامع ترین نسخه الهی برای هدایت و سعادت بشر در این جهان و جهان آخرت است.

2) شناخت صحیح اسلام ناب محمدی(ص) جز از طریق مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ممکن نیست.

3) در دوران غیبت کبری، بار عمده رسالت تبلیغ دین بر دوش روحانیت معظم شیعه بوده، وبه گواهی تاریخ این قشر شریف در راه پاسداری از حریم اسلام ناب محمدی (ص) چه بسیار رنجها تحمل و چه بسیار شهیدانی که تقدیم راه خدا کرده است.

4) پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به رهبری زعیم فقید، فقیه، عالم و عارف وارسته حضرت امام خمینی (ره) مرهون یک حرکت صد در صد دینی، به رهبری روحانیت شیعه بود.

5) جمهوری اسلامی ایران محصول پیوند عمیق و قلبی امامت و امت شیعه در عصر حاضر بوده و شرط بقای آن نیز حفظ این هویت و پیونداست.

6) رکن رکین جمهوری اسلامی ایران و عمود خیمه این نظام الهی، ولایت فقیه است که بعد از ارتحال بزرگ معمار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، به حق در فرزند خلف او حضرت آیت ا….العظمی خامنه ای تبلور یافته است.

7) از آنجائی که نسل جوان ما دارای ضمیری پاک و فطرتی الهی می باشد، اگر با استفاده از ابزار و ادبیات روز در معرض دعوتی صحیح و صادقانه قرار گیرد، قطعاً از اسلام و انقلاب اسلامی استقبال خواهد کرد.



توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

مرکز فرهنگی شهید آیت الله مدرس

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,